Blijf op de hoogte!

Ontvang maandelijks een overzicht van de laatste visies. Schrijf je nu in voor de visiefeed en mis niets!
Email adres
Voornaam
Achternaam
Spamvrij en veilig
VisieVan.nl

Jouw visie op deze site?

Een site vol inspiratie voor en door leiders van nu. Bezoek de site en laat je inspireren! Jouw visie ook publiceren op VisieVan.nl?





Instagram

has returned invalid data.

Iedereen profiteert van de kracht van het onbewuste

“Maar liefst 95% van ons gedrag gebeurt onbewust!”

Incompleet verhaal
Onderzoeksbureaus vragen mensen naar hun mening, terwijl we vaak niet goed onder woorden kunnen brengen waarom we iets voelen of doen. 95% Van ons gedrag gebeurt namelijk onbewust. Werkend bij een onderzoeksbureau ging dit steeds meer aan mij knagen. Dan belde ik bijvoorbeeld een Mystery Shopper op om te vragen waarom hij of zij een onderneming niet zou aanbevelen, en dan was het antwoord: ‘Tja, het voelde gewoon niet goed’. Mijn vraag, waarom het dan niet goed voelde, bleef vaak onbeantwoord. Bureaus zijn daardoor vaak de stem van de consument, maar die stem vertelt een incompleet verhaal. Ik besloot daarom op zoek te gaan naar methodes die het beeld kunnen completeren.

Win-Win
Daarom startte ik in 2012 Consumatics; een innovatief onderzoeksbureau dat zich richt op het onbewuste. We doen (wetenschappelijke) experimenten en onderzoeken naar o.a. het effect op consumentengedrag van verschillende factoren, zoals muziek, de houding van het team, de locatie en de invloed van geur, licht en andere omgevingsvariabelen. Dit doen we zowel in de fysieke omgeving als in Virtual Reality. De kern is altijd ‘Iedereen profiteert van de kracht van het onbewuste’. We maken het voor de gast of klant leuker, duidelijker en/of gemakkelijker. Zo wordt het een win voor de opdrachtgever en een win voor de klant of gast. En dat werkt als een magneet! Het levert ons geweldige nieuwe collega’s, bijzondere projecten en veel media-aandacht op.

Innovatie
Daarnaast zijn we innovatief. In 2015 is mijn compagnon Helma aan boord gekomen. Zij is verantwoordelijk voor de operations en heeft innovatie hoog op de agenda gezet; in eerste instantie door een innovatiemanager, Thomas, aan te nemen. Een stoere stap voor een kleine (10 fte) organisatie, maar door de potentie die onze organisatie in de branche heeft, voelde dat heel logisch. Thomas geeft innovatie inhoud, door o.a. samen met collega’s nieuwe producten te ontwikkelen en onze diensten te verbeteren, innovatiedagen te organiseren en te zorgen dat het in het hele jaar een belangrijk thema voor ons is.

Meen het
Je kunt natuurlijk een ingewikkelde missie, visie en prachtige strategie statements opstellen. Maar ik denk dat de boodschap voor ons eenvoudig is: Ik meen met elke vezel in mijn lijf dat de wereld een stukje mooier gemaakt kan worden door elkaar nog beter te begrijpen. Het is zo eenvoudig om iets kleins te doen of aan te passen als je weet dat mensen zich daardoor echt prettiger en blijer voelen. Wij dragen hieraan bij met onze expertise, door onderzoek te doen naar het onbewuste. Wij gaan daarmee door tot de top 500 van ’s werelds grootste bedrijven het onbewuste op de agenda heeft staan. En daarna komt het Ministerie van Gastvrijheid!

Wenda Kielstra
Consumatics

3
Facebook Twitter Google+ Pinterest
Meer
LinkedIn Mail

Laat een bericht achter